maandag 17 maart 2014

Mijn muziek top 10

Zoals jullie aan de titel en het plaatje hierboven kunnen zien, ga ik vandaag mijn muziek top 10 laten zien. Ik ga het helemaal doen, met muziekspelers zodat jullie ondertussen bij de beschrijving ook nog eens kunnen beluisteren. Hopelijk hebben jullie er ook een beetje zin in. De liedjes staan in willekeurige volgorde. Want ik heb geen echte favoriet.

Bastille - The Draw
Volgens mij weten jullie het nog niet, maar ik ben onwijs fan van bastille en imagine dragons (maar nu gaan we het over bastille hebben). Maar ik ga deze lijst niet helemaal met hun liedjes overspoelen, ik wilde graag wat variatie erin houden. Ik heb daarom mijn favoriete liedje van hun gekozen. Ook al zijn al hun liedjes mooi, deze springt er bij mij net wat meer uit omdat ik heel vaak teken. 


Imagine Dragons - It's time
Dit liedje springt echt uit van hun album, alhoewel Amsterdam ook wel leuk is, hihi. :) Maar dit liedje heeft zo'n mooie tekst, en de melodie. <3 Vooral de zin: "I'm never changing who I am". Geweldig!
 
Zedd - Find you
Geweldig liedje. Het heeft wel iets van dancemuziek, daar houd ik normaal helemaal niet van! Maar, aangezien dit liedje bij divergent hoort ben ik er verliefd op. Geweldige tekst, past precies bij het boek. Ik keek laatst nog bij zedd's zijn liedjes, en tot mijn verbazing zaten er ook nog andere leuke liedjes bij. Wauw, wat een ontdekking!
 

Frozen - Do you want to build a snowman?
Ik wilde want variatie in dit artikel hebben en dus niet dingen gaan herhalen. Daarom ga ik geen let it go van Demi Lovato toevoegen. Maar, wel een andere van frozen. Deze vond ik best wel leuk, en grappig. Disneyfilms zijn altijd leuk, en je bent er nooit te oud voor!
 
 
Justin Timberlake - Mirrors
Wauw, ik houd zo veel van dit liedje. Echt! Het is eigenlijk voor mij meer dan een liedje. Maar, dat komt omdat ik een boek heb gelezen waar dit liedje bij hoort. Volgens de schrijver (maar het liedje is er niet speciaal voor gemaakt). Ik vind het echt geweldig, en moet elke keer aan het boek denken als ik dit liedje luister.
Ariana Grande - Tattooed heart
Geweldig lied. Ik heb er eigenlijk niet zo heel veel over te zeggen. Maar ik heb 1 favoriete stukje uit het lied. Namelijk als ze zingt: "Like it's 1954". Ik heb werkelijk geen idee waarom ik dit stukje juist zo leuk vindt. Misschien omdat ze de getallen leuk uitspreekt? Geen idee, haha. But I love this song! Ohja, ik ben een Arianator. :)
 
Selena Gomez - Love will remember
Een liedje van Selena Gomez. Ook dit liedje doet me denken aan een schrijfster. Ze is gestopt (wattpad verhaal) en ze was een geweldige schrijfster. Ik zou haar verhalen nooit meer vergeten. Love it! <3
 
 

Queen - Don't stop me now
Iedereen kent queen wel van hun bekende muziek. En, ik vind het leuke muziek. Niet zoals bastille, imagine dragons of Ariana. Maar meer als het oudjaar is, met de top 2000. Dat is de tijd dat ik deze muziek vaak luister. Maar dit liedje luister ik heel het jaar door.
 

Black veil brides - In the end
Ik luister deze band niet altijd, ik vind ze namelijk niet geweldig. Maar, ik heb nog een paar andere liedjes die ik leuk vind. En, deze vind ik ook geweldig. Dit was namelijk ook het eerste liedje die ik van hun hoorde. Ik was toen al helemaal verliefd op deze band! <3
 
Coldplay - Fix you
Ik kende coldplay al best wel lang, qua naam. Maar sinds een tijdje (sinds de soundtrack voor catching fire), was ik meer nieuwsgieriger naar de band. En, ja hoor. Fix you was ook al best wel bekend. Ik luisterde het, en ik herkende het meteen. En je raadt het waarschijnlijk al, ik ben het vaker wezen luisteren. En, nu staat 'ie in mijn top 10!
 
Dit was mijn top 10, ik hoop dat jullie het leuk vonden. En, ik zou het leuk vinden als jullie in de reacties schrijven welke muzieksmaak jij hebt.
 
Liefs,
bookyfreak.